Mostrando entradas con la etiqueta Ecología. Mostrar todas las entradas
Mostrando entradas con la etiqueta Ecología. Mostrar todas las entradas

miércoles, 30 de octubre de 2013

Novetat a la biblioteca: L'evolució de la Calpurnia Tate.

Ja podeu trobar a la biblioteca L'evolució de la Calpurnia Tate

Calpurnia Virginia Tate, Callie Vee, es una xiqueta que viu a un poble de Texas. Tot i que la seva mare insisteix que aprenga a tocar el piano, cosir i cuinar, ella està més interessada en el que passa darrere la porta tancada de la biblioteca, o al laboratori del seu avi. A poc a poc anirà guanyant-se a aquest senyor un tant malcarat i començarà a coŀlaborar amb ell en les seves observacions del medi natural, aprendrà qui és Darwin, què són les espècies i les subespècies i també el idiotes que es tornen els germans grans quan s'enamoren .

"Aquell estiu del 1899 jo tenia onze anys i era l'única nena de set fills. us podeu imaginar una situació pitjor? Em dic Calpurnia Virginia Tate, però en aquell temps tothom em deia Callie V."


"Cadascun dels capítols d'aquesta irresistible noveŀla comencen amb una citació de L'origen de les espècies. Calpurnia i el seu avi estudien l'obra mestra de Darwin, cosa que du a Callie V. a tenir idees revolucionàries respecte al seu destí"
New York Times Book Review

lunes, 13 de febrero de 2012

El año de la liebre.


Me acabo de leer El año de la liebre del escritor finlandés Arto Paasilinna.
Con un lenguaje parecido al de las fábulas nos narra las aventuras del periodista Vatanen quien, a raíz del atropello de una liebre, y su posterior auxilio, decide abandonar su monótona y angustiosa vida para cambiar el rumbo de su existencia.

Acompañado por su liebre vivirá diferentes experiencias, divertidas y no tanto, pero siempre extravagantes y cargadas de humor, por el frío norte finlandés.

Una novela cargada de humor, ecología y énfasis en la libertad que supuso la consagración de su autor. A mi juicio, una obra recomendable para todos los lectores.

"Cogió la liebre en brazos, le acariciaba la blanca piel y le prometía:
-Mañana, al amanecer, iré esquiando a buscarlo. Hay que matarlo.
Los delicados y blanquecinos bigotes de la liebre vibraron enérgicamente. Se diría que estaba de acuerdo, hay que matarlo, que sentía sed de venganza. La liebre quiere la sangre del oso"

PAASILINNA, Arto. El año de la liebre. Barcelona: Anagrama.